fredag, september 28, 2007

Stilla helg

Till slut fick jag tag på BM i morse. Hon tyckte att jag skulle prata med min ordinarie BM och sa att hon skulle ringa tillbaka. Strax. Jag satt och höll mej..... och höll mej. Jag tänkte att om det skulle bli aktuellt med odling skulle jag bara sätta mej i bilen och få det gjort. Tre timmar senare ringde hon. Nu är det sent sa hon. Vi stänger snart. Du får lämna prov på måndag. Förtvivlad och besviken sitter jag nu här och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag ska ta det väldigt lugnt tills vi vet att det inte är en infektion, tyckte hon. Inte göra någonting på hela helgen. Jag gör vad som helst för att det ska gå bra, men det hade varit lite mera lugnande om jag visste att det åtminstone var en odling på gång. Vi ska åka in till akuten om det blir värre. Ett tag funderade jag på att åka i vilket fall. Sedan tänkte jag att jag skulle ta antibiotikan som jag ändå har hemma. Men än så länge är det bättre idag. Jag har knappt vågat mej utanför dörren. Bara suttit stilla. Jag är plågsamt rastlös. Men det är värt det om det hjälper. Det får bli soffan i helgen och ingen fest. Kanske slipper jag kommentarer om biologiska barn och folks teorier om tvillingfödslars ärftlighet då. Och så slipper jag ju oroa mej för vad jag inte får äta. Och så slipper jag ha annat än pyjamas på mej. Tänk, det finns massor av fördelar med detta!

6 Comments:

At 12:02 em, Blogger Tingeling said...

Hej! Min blogg har flyttat till den här adressen:

http://www.tingelingstankar.blogspot.com/

välkommen in!

 
At 8:47 fm, Anonymous Anonym said...

Tänker på dig.

Kram från Sanna

 
At 6:04 em, Blogger Barnets mamma said...

Jag följer din historia med intresse...

 
At 8:43 fm, Blogger Sanna said...

Jag hoppas att inget har hänt utan att du fortfarande bara går runt i jamasen.

Kram Sanna

 
At 11:00 em, Blogger Mina said...

Janna, saknar dina inlägg! Hoppas ni alla tre mår bra ;-)

KRAM!

 
At 9:50 fm, Anonymous Anonym said...

Hur går det för dig?
Kram

 

Skicka en kommentar

<< Home