onsdag, juli 11, 2007

Längtan

Den senaste veckan har jag känt mej riktigt lycklig. Jag börjar äntligen landa i känslan av att jag är gravid. Att det är på riktigt. Idag har jag inskrivning på MVC. Imorgon är det UL.

Jag är väldigt nervös inför morgondagen. Jag tycker inte att jag har känt mej så illamående den senaste veckan och jag har inte haft någon molande värk, så självklart börjar man fundera. Det är svårt att känna fullständig tillit och våga släppa taget och drömma sej bort. Men det händer. Jag drömmer om varsinn liten i våra famnar. Jag drömmer om barnvagnspromenader, om nätter där jag sitter vaken i mörkret och vakar över mina små. Om att se dom springa i skogen och åka skidor på tomten. Små halvförbjudna ögonblick tillåter jag känslorna att komma fram. Då finns det inget stopp för min längtan.

2 Comments:

At 12:37 em, Blogger Storkenflyger said...

Underbart det låter. Lycka till på ULen!

 
At 12:22 fm, Anonymous Anonym said...

Lycka till i morgon :-)


/Pernilla

 

Skicka en kommentar

<< Home