tisdag, juni 12, 2007

v5 + 4

Dagarna går väldigt långsamt. Jag vill ha ultraljudet överstökat och att läkaren säger att det ser bra ut....
Ultraljudet är bokat till torsdag nästa vecka så det är långt kvar. Jag räknar ner dagarna och ser varje dag passera med lättnad. Usch vad nervöst.

Jag tänker att jag hade mer molvärk förra gången och blir orolig när jag inte riktigt känner igen hur det var. Däremot mår jag lite mera illa. Men det pendlar väldigt mycket. Vissa dagar (som idag) mår jag illa hela tiden och andra dagar mår jag nästan inte illa alls. Dom dagarna blir jag förstås mera orolig. Lite ironiskt att man är gladare när man mår sämre....

Det är idag tredje dagen utan progesteronstöd. Det är otäckt att sluta med progesteronet och lita fullt ut på kroppen, men än så länge verkar kroppen klara av det bra.

På fredag ska jag resa bort med jobbet. Det blir kanske roligt men jag har inte lust att åka just nu. Jag är så otroligt trött hela tiden. Vore skönt med en vilsam helg istället.

4 Comments:

At 12:34 em, Blogger Storkenflyger said...

Förstår att det måste vara en olidlig väntan på ul.Fy. Härda ut och FÖRSÖK att njuta av graviditeten!

 
At 3:45 em, Blogger Mina said...

Usch, jag känner precis igen mig. Mitt illamående pendlar också hela tiden och mår jag inte illa blir jag knäckt över det.
Denna oro! Jag tror dessvärre aldrig man blir riktigt av med den.

Som en liten tröst så stannar inte tiden även om det ibland känns så. Snart är du hemma igen och snart har ni äntligen fått göra undersökningen.

Ha det bra i helgen!

 
At 4:46 em, Blogger Tingeling said...

Förstår att du inte ser fram emot en resa med jobbet..
Hoppas du ändå får en fin helg!

Nu litar vi på att det här ska gå BRA!

 
At 7:36 em, Blogger Dagboken said...

Mina symtom är annorlunda denna gången jämfört med förra gången (då jag fick MF) och det är nog inte konstigt att symtomen varierar!

Jag vet hur tiden kan kännas långsam, men snart är det dags!

Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home