fredag, juni 01, 2007

Njut så länge det varar

Jag har lovat mej själv att inte låta oron ta överhanden. Det går sådär.

Jag testade inte i morse. Jag skulle ju vara cool.... dumt. Det är svårt att tro att det är sant. Imorgon får det nog bli ett till test.... Så rinner progesteronet och jag får påminna mej själv om att det inte är blod. Det känns nämligen precis som när jag blödde före missfallet. Otrevligt. Jag får rysningar. Jag inser att det inte kommer att bli lätt. Samtidigt är det det här jag har längtat efter så länge. Det är ett lyxproblem.

Jag har stunder när jag glömmer bort det lyckliga och känner vemodet komma smygande. Jag har blivit så van vid att inte vara lycklig och känna mej tyngd och vemodig att det faktiskt kommer att ta lite tid att vänja sej vid att jag inte behöver känna så nu. Snurrigt? Ja, jag håller med!

Jag vet inte hur den här graviditeten kommer att sluta. Jag vet att det inte finns några garantier trots att läkarna säger att allt ser bra ut. Jag vet bara en sak med säkerhet. Jag kommer att se till att njuta av varje dag som jag får vara gravid.

4 Comments:

At 7:16 em, Anonymous Anonym said...

Jag känner igen mig i det där med att man är så "van" att vara nedstämd att man inte kan känna sig glad. Sen tror jag det tar ett tag innan man kan ta in det, att man är gravid och ändra tankesätt.

Men härligt att du tänker njuta!!

Kram, jamis

 
At 9:33 em, Blogger Tudorienne said...

Njuta av varje dag. You're on to something. Och för det mesta går det bra, så är det.

 
At 10:36 em, Blogger Solkatten said...

Du har haft ditt hemska. Nu ska det gå bra hela vägen!

Stor kram och grattis igen.

 
At 12:17 em, Anonymous Anonym said...

Grattis!

Har varit bortrest i ett par dagar och kommer tillbaks och läser detta! Wow!

 

Skicka en kommentar

<< Home