måndag, maj 14, 2007

Skolboksexempel

"Skolboksexempel" sa läkaren när hon räknade äggblåsor. "Det ser precis ut som man vill att det ska se ut. Jämna fina blåsor."

Den enda gången jag verkligen velat vara ett skolboksexempel. När läkaren räknar blåsor. Dessutom var det 11 stycken! Förra gången var det 5 på motsvarande UL. Jag blev så glad. Jag har verkligen inte varit så bortskämd på den fronten. Men så började läkaren vela mellan plockning på onsdag eller plockning på fredag.... dvs optimal dag torsdag.... jäkla helgdag tänkte jag. Typiskt att en helgdag ska stå i vägen för plockningen.

Men just idag ska jag inte vara orolig. Jag ska njuta av att veta att det finns hopp igen.

Igår var det exakt ett år sedan jag fick tillbaka ett embryo som fäste och utvecklade sig till ett litet foster. Ett år har gått sedan jag blev gravid. Det är med sorg jag tänker på vilken lång och outhärdlig smärta den resan slutade i. Hade jag vetat om då hur allt skulle utveckla sej undrar jag om jag hade valt att få tillbaka embryot. Ändå väljer vi att göra ett försök till. Förhoppningsvis finns ett lyckligare slut på den här resan.

3 Comments:

At 12:23 em, Anonymous Anonym said...

Lycka till! Jag håller tummarna!
/Pernilla

 
At 10:37 em, Blogger Solkatten said...

Det är klart att det ska bli ett riktigt lyckligt slut den här gången! Håller tummarna hårt för att skolboksexemplet håller i sig.

Kram

 
At 12:51 em, Blogger Mina said...

INGA skolboksexemplar sa läkaren om mina ägg. Och jag plusade! Det här kommer att gå vägen :-)
KRAM och lycka till!

 

Skicka en kommentar

<< Home