torsdag, maj 31, 2007

Livet har kommit på besök!

Inspirerad av Mina och Tingeling bestämde jag mej igår kväll för att tjuvtesta (4 dagar för tidigt).

I morse när jag vaknade var jag väldigt kissnödig. Jag kände mej inte gravid. Ville inte testa. 1 timme senare var blåsan så sprängfull att jag var tvungen att ta beslutet. När jag gick för att hämta stickan tänkte jag att jag i alla fall kunde lägga den i badrummet. Väl i badrummet tänkte jag att jag kanske kunde kissa på den (jag behövde ju inte titta på den efteråt). Så låg den där en stund. Jag stod vid handfatet och hängde. Benen bar inte och jag skakade. Min man satt i badet och hejade på. Jag lät mitt ena öga skena iväg åt stickans håll (jag kunde inte låta bli). "Men?! Ser jag rätt??" Ett plus!! Jiiiihhhiiiiiii!!! Jag började snyfta och skratta på samma gång. Min man tittade på mej och såg fortfarande ut som ett frågetecken. Så visade jag det tydligaste plus man kan önska sej. Jag är gravid. GRAAVVID!

Sen började vi båda gråta. Jag sprang för att ringa mamma. Pappa svarade sömndrucket. Han började gråta. Min pappa. Började gråta. Mamma ryckte luren ur örat på honom. "Han står bara och tjuter" sa hon. Så började hon också grina.

Sedan i augusti har jag inte kunnat känna någon glädje. Det har varit överdjävligt. Jag har fortfarande inte fattat det. När jag klev på bussen i morse överfölls jag av samma sorg och vemod som jag har haft varje morgon sen missfallet. Så nöp jag mej själv i armen, plockade fram bilden på pluset som jag har i mobiltelefonen och konstaterade att livet har kommit på besök. Jag hoppas att det är här för att stanna.

13 Comments:

At 10:02 fm, Blogger Tingeling said...

Alltså helt underbartunderbart!!!

GRATTIS!!!! :)

Men..inspirerad av Tingeling? Menade du av mina uppmuntringar?? För jag testade ju verkligen inte plus. Eller tjuvtestade heller för den delen..

 
At 10:06 fm, Blogger Salvia said...

WOW!

GRATTIS!

Sånt här är så underbart att läsa!

KRAM

 
At 11:54 fm, Blogger Janna said...

Tingeling, jag menade bara att ditt inlägg igår ändå gav mej hopp om att orka och klara av ett minus. Ni inspirerade mej på olika sätt. Jag var otydlig ..... men så är jag fullkomligt yr i huvudet just nu!!

 
At 1:08 em, Anonymous Anonym said...

Varmaste grattis från en trogen läsare med syskonlängtan

 
At 1:31 em, Blogger Solkatten said...

GRATTTTIIIIS!! Åh så underbart fantastiskt! Jag SA ju det ;-)

 
At 1:44 em, Anonymous Anonym said...

Coolt! Grattis! Alla farhågor kom på skam, det är bra.

 
At 3:06 em, Blogger Storkenflyger said...

OTROLIGT ROLIGT! Grattis och fanfarer!!!!

 
At 6:34 em, Anonymous Anonym said...

Men å så roligt!!! Gratttis grattis!!!!!!!!!
/Pernilla (en av dina läsare som hoppats)

 
At 10:38 em, Anonymous Anonym said...

Amenååååååååhhhhhhhh!!!!!!! GRATTIS! Jag önskar bara att jag får följa trenden... KRAM och GRATTIS, igen!!!

 
At 8:27 fm, Blogger Janna said...

Ni är så söta!

Erica, jag håller tummarna så dom blir blå nu för att du ska följa trenden!!

 
At 9:18 fm, Anonymous Anonym said...

Jag får tårar i ögonen - det är ju FANTASTISKT!!!

GRATTIS!!!

Kram, jamis

 
At 10:12 fm, Blogger Mina said...

Vilken underbar nyhet!
GRATTIS!!!!
Jag började nästan också gråta när jag läste ditt inlägg ;-)

KRAM!

 
At 10:14 fm, Anonymous Anonym said...

Så underbart!! Grattis o Lycka till på vägen!

LillaSparven

 

Skicka en kommentar

<< Home