måndag, maj 07, 2007

Hembesök

Så var det dags för hembesök. Ikväll kommer adoptionsutredaren hem till oss för att se hur vi bor. Ska man städa eller ska man ha lite slarvigt? Ska man bjuda på hembakt? Jag tänker att jag inte borde göra mej till. Men samtidigt vill jag ju fixa lite. Det gör jag ju alltid. Varför inte den här gången?

För varje möte vi har känns det som att vi kommer lite närmare ett barn. Vi ertappar oss själva med att diskutera hur vi ska göra sen, när barnen kommer. Inte Om barnen kommer. Det kanske kommer att ta tid. Men dom kommer. Kanske väntar dom liksom vi. På att bli familj.

Jag tänker att det kanske är meningen. Att vi ska bli adoptivföräldrar.

2 Comments:

At 1:26 em, Blogger Solkatten said...

Å vad spännande! Det kommer säkert att bli toppen, vare sig du bjuder på hembakt eller inte ;-)

 
At 5:21 em, Blogger Janna said...

Tack solkatten!

 

Skicka en kommentar

<< Home