onsdag, november 08, 2006

Sprutdag 11, plan B

Idag har jag varit på UL. Det såg kanske lite bättre ut än i måndags så jag kände mej på ganska gott humör. Tills läkaren frågade om vi hade tänkt på plan B. Naturligtvis har vi tänkt på plan B, men nu sitter jag ju HÄR fullpumpad med hormoner och klamrar mej fast vid allt hopp jag bara kan uppbringa! Jag vet att hon ville förbereda oss på det värsta, men hotet om det 'värsta' har redan hållit mej vaken tillräckligt många nätter. Låt mej bara få pausa i hoppet en stund och hämta andan lite. Låt mej åtminstone få tro att den här gången kan det bli vår tur.

Nu är i alla fall plockningen bokad till måndag. Hon tyckte att det var för få stora ägg och att det var bättre att låta småttingarna växa till sej lite mera. Tyvärr vore det nog bättre att alla blåsor var av jämn storlek men hon nekade till att det skulle vara någon fara. Jag hoppas bara att det inte är lite väl länge att vänta till måndag......

4 Comments:

At 9:39 fm, Blogger Karika Pyry said...

Håller tummarna för att det ska gå bra för dig på måndag! :-)

 
At 10:21 fm, Blogger Janna said...

Tack!! Jag behöver alla tummar jag kan få......

 
At 10:47 fm, Blogger Tingeling said...

Här en till som håller tummarna och som går nästan parallellt med dig - vår äggplockning blir på tisdag kl.09.20!
Även min vänstra sida var lite latare än högra, men nu kör jag fullt med Puregon 150 fram till lördag och hoppas på att folliklarna växer så det knakar!
Det här ska vi klara - så är det bara!!!

 
At 6:19 em, Blogger Solkatten said...

Nej vilken tråkig läkare som börjar prata om sånt NU! Inte så psykologiskt...

Heja folliklarna! Ska tänka på dig och hålla tummarna hårt på måndag.

 

Skicka en kommentar

<< Home