tisdag, oktober 24, 2006

Blödningsnojja?

Idag har jag haft en känsla av att det är dags för konstig blödning igen. Förra månaden kom den första blödningen ungefär såhär dags i cykeln. Jag mår på precis samma sätt. Skum-mensig. Då hade jag också haft huvudvärk dagen innan och hade en skum känsla i magen. Men det kan ju lika gärna vara Gestapuranet. Jag har 5 dagar kvar av Gestapuranet. Det är meningen att den ska hjälpa till att förhindra blödningen tills jag slutar äta (och sen ge en ordentlig blödning), så att jag vet vad som är vad när jag börjar ta sprutor (dag 2 i menscykeln). Tydligen är det viktigt att slemhinnan blöder ut ordentligt för att ägget ska kunna fästa. Därför är det ju bra om jag nu får äta färdigt min kur UTAN att det börjar rinna nu igen.

Jag är nog lite skadad av allt blödande. Jag har suttit och knipit hela dan. Vågar knappt gå på toa. Jag hade tänkt springa en runda ikväll men vågar inte. Jag är störd. Störd. Störd. Måste slappna av....... igen!