fredag, november 03, 2006

Onda tankar, sprutdag 6

Nu har jag bestämt mej för att vara arg. På min mans kropp. Han är förkyld. IGEN. Jag har precis blivit frisk från den förra slängen han gav mej. Den här gången får jag bara inte bli sjuk. Det är ju bara att räkna fram 5-7 dagar, typ lagom till äggplocket.... Jag känner mej som en ond människa som inte vågar vara nära. Men det här är för viktigt. Jag gör inte en IVF för nöjes skull. Det värsta är att det säkert redan är försent att förhindra att jag blir sjuk. Jag blir så knäckt.

Uppdatering:
Jag lämnade blodprov i morse. Nu ringde dom och sa att det redan är dags att börja med nästa spruta ikväll (alltså två sprutor per kväll nu). UL på måndag. Nu börjar det bli riktigt läskigt!! Tänk om jag har ännu färre äggblåsor än sist. Kom igen nu lilla magen!!

3 Comments:

At 10:11 fm, Blogger Solkatten said...

Jag förstår dig! Inte kul att känna sig krasslig när man ska spraya och plockas :( Min man blev sjuk och smittade mig precis innan FET:et. Dagarna efter återföringen hostade jag så jag trodde embryot skulle flyga ut och jag var jätteledsen (och arg).

Hoppas verkligen att du klarar dig. KRAM

 
At 10:51 fm, Blogger Janna said...

Skönt att veta att det kan gå ändå!

 
At 10:02 em, Blogger Mina said...

Hoppas att allt går bra på måndag, att du får många ägg (eller bara ett guldägg som jag förhoppningsvis fått ;-).

Jag håller mina tummar för dig!

Kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home