onsdag, november 29, 2006

En svart dag idag

En svart dag idag. Hoppet är fullständigt ute nu. Jag har ringt sjukhuset och meddelat eländet. Alla man talar med är deltagande och gör vad dom kan för att trösta. Men det finns ingen tröst. Känslan av sorg, ilska, stress och ångestillamående är överväldigande. Igår tog jag den ena känslan efter den andra. Idag känner jag alla på samma gång. Tankarna snurrar. Kommer vi att lyckas igen? Var det för snabbt inpå missfallet? Jag har ju varit ur balans hormonellt sedan dess. Varför kan inte min kropp bara bli som vanligt igen? Tankarna om missfallet bubblar upp till ytan och ilskan blir för mycket att bära. Hade jag bara fått antibiotika i tid så hade jag antagligen inte behövt gå igenom det här. Läkare har nog ett hemligt system där de delar ut guldstjärnor för varje outdelad antibiotikakur. Nu kan vi inget annat än vänta till januari. En evighet. En lång och smärtsam jul. En till jul i tomhetens tecken. En till nyårsafton med nya löften om att barnkampen snart ska ta slut. Löftena blir tunnare och tunnare för varje år.

12 Comments:

At 1:05 em, Blogger Storkenflyger said...

Gråter med dig.

 
At 1:17 em, Blogger Tingeling said...

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag ryser i hela kroppen av medkänsla och känner din sorg och det tunga, mörka och oförståeliga.
Det är inte rättvist!
Försök orka, mitt i det tunga. Det måste bli lättare snart.
Varma kramar!

 
At 2:09 em, Blogger Solkatten said...

Åh vännen, sitter här och torkar tårar. Det gör ont i hjärtat när jag tänker på vad ni går igenom. Jag vågar påstå att jag, åtminstone delvis, förstår hur det känns - jag trodde att jag hade sörjt klart vårt förlorade barn, men när andra försöket misslyckades blev känslorna övermäktiga. Det är för mycket på en gång. Kan inte göra annat än att skicka styrkekramar och en önskan om att ni tar er igenom den här julen helskinnade och med nya krafter.

 
At 4:27 em, Blogger Janna said...

Tack för era kommentarer och stöd. Det betyder så mycket.

 
At 6:53 fm, Blogger Amira said...

Jag vill också att barnkampen tar slut, men tänk om den inte gör det? Om man blir gravid så kanske den först då börjar. Nu säger jag kanske fel sak till dig och du blir bara ännu missmodigare. Men den här dagen går förbi den med, så där är det just när man fått veta, måste ta in beskedet. Det minskar i styrka sedan och du kan gå vidare, jag vet.

 
At 11:12 fm, Blogger Janna said...

Jag håller med Amira. Det känns som en väldigt lång väg. Man kanske ska vara rädd för att bli gravid. Jag försöker tänka att det var bättre såhär än att bli gravid och få missfall igen (om det nu inte var meningen att det här embryot skulle leva). I brist på tröstande tankar....

 
At 12:52 em, Blogger Mina said...

Jag är så ledsen för din skull, önskade att ni skulle lyckas...

KRAM

 
At 7:11 fm, Blogger Amira said...

Det svåra svåra är att ta det som det är: Inte vara rädd för att bli gravid, men inte sörja ihjäl sig för att det inte lyckades denna gång. Jag vet vilken balansgång du håller på med just nu och jag håller tummarna för dig! Skickar lite kämpaglöd och så en stor bunt jul-lycka också. Vet det kan vara lite svårt att få syn på den sistnämnda efter en sån pärs som du gått igenom. Men den finns! Det gäller bara att få syn på den.

 
At 11:45 fm, Blogger Storkenflyger said...

Hur är det med dig? Kom tillbaka om du orkar.

 
At 2:34 em, Blogger Tingeling said...

Hur mår du? Väntar på någon form av uppdatering på att du är ok.
Stor varm kram i mörkret!

 
At 4:26 em, Blogger Solkatten said...

Här är en till som undrar vart du har tagit vägen. Kom tillbaks snart!

Kram

 
At 6:01 fm, Blogger Amira said...

Ja, jag börjar också bli lite fundersam...Vart tog du vägen?

 

Skicka en kommentar

<< Home