måndag, november 27, 2006

Berg o dal bana

Dag 12 idag. De senaste dagarna har varit en emotionell cirkus. Jag fick huvudvärk i fredags som bara blev värre och värre. På fredagkvällen var jag på en middag men var till slut tvungen att skynda därifrån för att jag mådde så dåligt. Natten mellan fredag och lördag låg jag med spyhinken tätt intill med migrän. Huvudvärken släppte inte helt förrän söndag eftermiddag. Jag var helt säker på att det var menshuvudvärken som slog till, fast betydligt hårdare än vanligt. Men sen när inte mensen kom (vilket den brukar göra inom två dagar från huvudvärk) började jag tänka att jag kanske klarar mej. Igår kväll hade hoppet återvänt och jag kände mej lite bättre till mods. I morse kastades jag åter in i ett tillstånd av förtvivlan. Istället för det vanliga ljusvita spåret proggarna brukar ge kom en liten ljusbrun fläck. Nu snurrar huvudet åter i en negativ spiral. Betyder det att jag ska få mens nu? Jag är livrädd för att gå på toaletten och förstår inte hur jag ska orka med den här dagen. Kan jag inte bara få vara gravid istället? Varför ska det vara så svårt??

5 Comments:

At 10:08 fm, Blogger Amira said...

Håller tummarna, håll ut!

 
At 12:00 em, Blogger Tingeling said...

Åh, vad jag håller tummarna! En liten blödning behöver inte betyda mens. Kämpa på, gumman!! Jag hoppas såå att det ska gå vägen för dig! Kram i massor.

 
At 5:02 em, Blogger Solkatten said...

Åh nej, inte mens!! Jag håller tummarna allt vad jag orkar för att det inte är så!

 
At 6:14 em, Blogger Mina said...

Jag tänker också på dig och hoppas att det inte är mens.

STORA kramar till dig!

 
At 12:08 em, Blogger Tingeling said...

Hur går det nu? Jag håller tummarna HÅRT för att det var falskt alarm!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home