onsdag, november 22, 2006

8 dagar

Idag är det 8 dagar sen jag fick tillbaka vårt lilla embryo. Det är alltså nu det börjar.... oron, hoppet, tvivlet, desperationen, klämandet, inspektionerna i spegeln (och lite varstans passande och mindre passande). Nu är tidsfristen över. Eftersom jag normalt har en kort menscykel kan det bli platt fall ganska snart. Jag har nog inte riktigt vågat tänka den tanken fullt ut, men den kryper sej närmare och närmare... Jag känner inte direkt några symptom och det jag känner skulle mycket väl kunna vara en blandning av proggar och pms. Ibland är jag fullständigt förtvivlad och andra stunder känner jag mej hoppfull. Min enda tröst är att jag faktiskt inte kände av någonting efter en vecka sist heller.

6 Comments:

At 7:59 em, Blogger Tingeling said...

Jag är bara på dag 8 och jag har läänge varit i kläm- och inspektionsstadiet! Det är en plåga..
Nu ska vi verkligen hoppas, hoppas, hoppas för dig och på något sätt har jag en känsla av att det går vägen!!
Borde inte tiden mellan ägglossning och mens alltid vara konstant, 14 dagar, oberoende av hur lång menscykel man har? Har för mig att det är så.. Och nu vet man ju exakt när man ägglossat! Så mensen BORDE väl inte komma före det? Eller...?? Så många funderingar..suck.
Jättekramar till dig, skickar dig massa hopp och förtröstan på att allting ska gå bra nu!!

 
At 8:34 em, Blogger Solkatten said...

Usch ja, den här tiden är så jäkla jobbig! Hårt hållna tummar, positiva tankar och kramar till dig.

 
At 9:24 fm, Blogger Amira said...

Jag tänker på dig, läser och begrundar! Allt kan vara bra än, ta det lungt!

 
At 3:55 em, Blogger Janna said...

Tingeling, jag tycker också att det borde vara så. Min testdag är 16 dagar efter återförandet och läkaren sa att jag borde hinna testa oavsett. Det tror jag inte alls på. Men att mensen är på gång redan nu känns snopet ärligt talat. Jag har nämligen huvudvärk. Precis sån huvudvärk som jag brukar ha 1-2 dagar före mens. Jag försöker tänka att det kanske är fredagshuvudvärk, men jag vet inte....

 
At 10:31 fm, Blogger Tingeling said...

Glöm inte att mensvärken är det ultimata klassiska graviditetssymptomet!! Inte ge upp ännu, vännen! Det finns tummar och tår som hålls för dig - nu jäklar ska det gå vägen!!
Jättekram!

P.S. Uppdatera din blogg, jag är ju nyyfiken!

 
At 3:48 em, Blogger Storkenflyger said...

Tuggar oroligt på naglarna här borta i mitt storknäste. Hur har det gått? Säger som Tingeling: Uppdatera snälla, och må det vara med hoppfulla nyheter.

 

Skicka en kommentar

<< Home