söndag, januari 13, 2008

Frisk, glad, något mera utvilad!

Så släppte eländet till slut. Nu är jag äntligen frisk! Bara att passa på att njuta.... eller? Jag har fått graviditetsklåda. Det är tydligen 5 ggr vanligare med tvillingar. Det kliar värst på nätterna. Jag vaknar av att jag ligger och kliar på armar och ben och mage. I tisdags ringde jag till min BM och hon ville att jag skulle komma in och ta prover på en gång. Leverprover och gallsyror var marginellt förhöjda. Tyvärr har klådan förvärrats sedan jag tog proverna så jag bad om att få ta nya prover imorgon. Det enda jag kan göra just nu är att försöka undvika fet mat. Det hela har fått mej att inse att det kanske inte är så långt kvar tills småttingarna kommer. Igår handlade vi en massa läsk och godis som vi tänkt ha på BB ifall att vi blir kvar ett tag efteråt. Plötsligt känns allt mera verkligt. Jag hoppas att jag slipper bli igångsatt och med tanke på klådan, att det inte dröjer så länge till. På fredag räknas jag som fullgången som tvillinggravid. Sen får vad som helst hända!

1 Comments:

At 11:08 fm, Blogger aussiekicki said...

Åh, vad spännande!! Håller alla tummar och tår lite extra hårt som mamma till IVF tvillingar. Kolla dina levervärden igen. Bättre en gång för mycket än för lite!
Många lyckönskningar från Kicki med tvåmanskravall

 

Skicka en kommentar

<< Home