torsdag, november 01, 2007

Bebisprylförvirring

Ska man verkligen behöva så mycket prylar?

Jag började gräva bland kassarna igår. Det började med andakt, det slutade i ett desperat försök att nå botten. Kläder i alla möjliga storlekar och färger. Att sortera ut storlekar och vad som var vad slutade med att jag bara blev trött. Jag såg framför mej hur jag står där med två skrikande bebisar och helt enkelt bara plockar det översta plagget i högen. Ingen tid att fundera över storlekar och hur det ser ut.

Så började jag läsa i pärmen med information från tvillingklubben. Vi gick till slut med där eftersom det är det första de tvillingföräldrar vi pratat med har tipsat om. Där fanns en lång lista med köptips och råd om vad man 'MÅSTE' ha som tvillingförälder. Överst på listan står att man absolut inte ska vänta med inköpen. Då kan det vara försent. Man vet aldrig med tvillingar. Men hur kul är det att stå med en tvillingvagn om bara den ena tvillingen klarat sej? Nja. Jag tror inte att jag är redo för sådana inköp än. Men så läser jag vidare.... räkna med tre månaders leveranstid. Orimligt.

Det är jättebra med checklistor. Särskilt när man är ute i sista stund.... Men behöver man verkligen allt?

3 Comments:

At 9:03 em, Anonymous Anonym said...

Nej ni kommer garanterat inte behöva allt...ni kommer att behöva det mesta...nästan...och en del som inte står på listan...men att inhandla allt är överkurs...faktiskt en högt avancerad nivå.

Innan A kom hade vi inhandlat:

säng
vagn
skötbord
pampers startpaket som man då fick gratis
pyamas
BB-mössa

Lovar att din lits är längre

men det är klart...det blev lite inköp efter det ;)

 
At 9:23 em, Anonymous Anonym said...

Själv var jag också lite nojig för att beställa en massa saker för tidigt, men affären där vi handlade sa att de betalar tillbaka handpenningen och man har inget som helst köpkrav om det skulle hända något, så då lugnade jag ner mig!

 
At 4:07 em, Blogger Janna said...

Skönt att höra. Det ska bli roligt att börja våga handla lite!!

 

Skicka en kommentar

<< Home