måndag, januari 07, 2008

Rapport från förkylningsträsket

Fortfarande förkyld. Nu är det två veckor sedan jag blev sjuk och det tar på krafterna. Jag fick hostmedicin i fredags så äntligen sover jag lite bättre på nätterna, men det är tortyr att vara täppt i näsan såhär länge. Jag känner fortfarande inte vad maten smakar och gör mitt bästa att äta trots det. Jag önskar bara att jag fick vara gravid i lugn och ro utan att vara sjuk hela tiden. Det enda jag kan hoppas på är att jag får 1-2 veckors lugn och ro efter det att jag har tillfrisknat, utan att förlossningen sätter igång. Jag skulle behöva samla krafterna lite innan. Dessutom finns ju en del kvar att ta itu med. Men det känns inte som att det är någon förlossning på gång inom de närmaste dagarna i alla fall. Min barnmorska sa att hosta kan reta livmodern så att man får sammandragningar, men det känns inte så just nu tack och lov.

2 Comments:

At 2:59 em, Anonymous Anonym said...

Våra tvillingar, som idag är 10,5 månad, låg på -29% resp -35% och vi gick på kontroll varje vecka. I v37 plockades de ut, dock ej av medicinska skäl utan pga min förlossningsrädsla, och ut kom två underbara små friska barn!!

De är ff små men helt i fas vad gäller utveckling osv.

Så var inte för ängslig för detta med tillväxt-talen, det är med största sannolikhet ingen fara med dem. Dina bebisar ligger väl inom ramen för tvillingar!

Och du - passa på att göra EGNA saker nu innan de kommer till världen. Sen är det slut med det! :-)

Det blir dessutom bara roligare ju större de blir! Stort lycka till, jag väntar med spänning på er närmaste tid!

Kram från Mia

 
At 3:10 em, Blogger Solkatten said...

Kikar in här i stort sett varje dag och blir lite nervös när du inte uppdaterar. Du måste rapportera en gång i timmen förstår du väl ;-)

Om och när det nu är på gång - mängder av lycka till!!

 

Skicka en kommentar

<< Home